Sivut

keskiviikko 14. lokakuuta 2015

Matkan varrelta osa 3

Hinnat ovat tosiaan tuhansissa ja IDR, 1€=16000

Päivä 6

Aamulla herätys klo 6, kyyti hakee seitsemältä hotellin liepeiltä. Koska hotellimme on maailman paras, he tekivät meille aamiaisen mukaan. Emme olisi muuten kerenneet syömään. Rinnat selkään ja menoksi. Kyydillämme kestikin puolisen tuntia enemmän kuin piti. En kyllä ihmettele, koska liikenne on hullua, HULLUA! Siitä mennään mistä päästään ja sännöt ovat suuntaa antavia, jos niitä on. Pikkubussilla siis Padang Baihin ja hitaalla laivalla Lembariin. Matka kestää mukavat 5h ja laivalta saa ostettua halvalla nuudeleita ja vettä. Kun pääsimme Padang Baihin meidät sysättiin tikettitoimistoon, en tiedä tekivätkö tahallaan meille sekavan ja kiireisen olon, koska kun pääsimme pois toimistosta pökerryksissä meillä oli kädessä yli hintainen lippu Kuta, Lombokista Gili Airille. Älysimme heti, että nyt on tehty suuri virhe ja vitutus teki nousuaan. Älkää IKINÄ sanoko minne menette seuraavaksi ja jos ei tarvitse astua toimistoon, pysykää kaukana! Satama on täynnä huijareita, jotka saattavat väittää ettei laiva mene tai että lippu pitää ostaa toimistosta. Kannattaa huudella vaikka, että lippu on jo. Liput ostetaan tikettikopperosta paikasta mistä laiva lähtee. Rohkeasti siis ohi vaan! Paljon myyjiä laivassa ennen lähtöä, osta jos haluat, mutta saa sitä samaa matkallakin. 5h jälkeen taas bussiin ja Kutalle. Taas majoituspaikan etsintää, mutta ensin bintangit, että jaksamme! Ensimmäinen kohtaaminen HELVETIN ärsyttävien lapsimyyjien kanssa, jotka tulevat häiritsemään ravintolaan ja myymään korujaan. Halvimmillaan yksi pyysi 3. Niitä on kaikkialla ja kyllä ovat rasittavia, mutta kannattaa olla mukava. Hetken kävelimme ja kyselimme majoitusta,niin joku sitä tulikin tarjoamaan. Pääsimme skoottereiden kyydissä paikkaan nimeltä Diyah Homestay. Aika simppeli, suihku ei toimi, vähän kaukana, koppero, ei peiliä, mutta hintaa 100 ja skootterin kanssa 150. Jos yksi yö ja heti etsimään uutta paikkaa lopuille päivillä. Helpompaa tutkia ilman rinkkoja. Skootterin kanssa hurjastelimme pitkin kaupunkia ja kyselimme majoitusten hintoja. Aamulla etsitään, mutta nyt syömään ja sitten lepäämään.

Päivä 7

Herätys, aamiainen ja skootterin selkään. Hetken kierreltyämme löysimme loistavan paikan, huikeilla näkymillä. Paikan nimi Kuta Bay café and restaurant. Huone oli ocean view ja saimme sovittu skootterin samaan hintaan. Joten huone maksoi 250. Sitten hakemaan kamat vanhasta paikasta, sieltäkin meidät kyyditettiin uuteen, tietenkin pientä maksua vastaan. Pienen kotiutumisen jälkeen tarvitsemme ruokaa! Koska aina voi syödä, mieluiten koko ajan. Pennut ovat kyllä ärsyttäviä rihkamakoruineen. Ruuan jälkeen skootterin selkään ja kiertelemään. Ennen Kutaa en ole ikinä ollut skootterin kyydissä, jännitti vähän, mutta sehän oli loistavaa! Ajamaan en uskaltautunut. Loppupäivän chillailimme rannalla ja söimme lisää, ehkä pari bintangia. Tätä se loma on! Olen myös paikallinen julkkis, koska joku halusi kuvan kanssani. Outo länsimaalainen tatuoitu nainen.